Vegetariskt känns som det enda rätta

Jag som aldrig brukar köpa mat och fika ute har nu inte gjort annat på två dagar. Det började med att det serverades gratis kulglass i vårt kårhus igår. Sedan bar det vidare till ett café för ytterligare en dos socker.
Mitt fika
 
Det var bara det att jag slängde delar av mitt fika på golvet. Kändes lite i hjärtat... Bortkastad mat. Vilket slöseri. Om det hade varit hemma hade jag förmodligen ätit upp det ändå, men jag kände att jag inte riktigt kunde plocka upp det och stoppa i munnen på caféet.

Men vad tusan, varför ska de göra stenhårda bottnar så man måste hacka
sig igenom?
 
Min bordsgrannes (som för övrigt var sjukt snäll och agerade
sistaminutenlärare i fysiologi) fika
 
Sen blev det massa provsmakanden på ICA MAXI och så följde det hem lite godis...
Sämst icke-fräsch mobilbild på falafelrullen som intogs till lunch. Men
min blåa kofta syns åtminstone skarpt.
 
Och än är det inte slut. Det blev även smörgåstårta på EPP:n idag. Det var första gången jag åt vegatarisk smörgåstårta och jag blev sjukt inspirerad till att göra en egen. Vi hade inte beställt vegetariskt men fick det ändå. Jag tyckte det bara var bra, men det var inte så uppskattat av alla i sällskapet.
 
Två veggodagar irad. För till lunch igår åt jag linsbiffar och middagen blev en filtallrik (var så sjukt mätt efter allt glass-fika-godis-ätande).
 
Jag är ju en sån där som tänker lite extra på miljön ibland så jag tog med mig aluminiumfolien från falafelrullen hem så att jag kunde källsortera den. Kunde verkligen inte slänga den i en vanlig soptunna. Skulle ha mått dåligt i magen då... Om det är något man ska sortera så är det metall.
 
 
Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }