Nästa veckas mat är kirrad

Tips till er som bor i korridorer: passa på att göra storkok lördagkvällar - ingen annan håller till i köket så du får massor med plats att sprida ut dig på. Perfekt! 
 
 
För mig blev det två vegetariska pajer ikväll. Den ena med champinjoner, purjolök och ädelost. Den andra med ekologiska rödbetor, ekologiska morötter, lök och vitlök. Båda har äggstanning med kvarg och är toppade med lagrad prästost. 
 
Rödbetspajen blev min favorit. Hade så sjukt många rödbetor hemma. Efter pajen återstod drygt ett och ett halvt kilo som jag slängde in i ugnen med fetaost, rättvisemärkt honung och solrosfrön. Elva stora matlådor fick jag ihop. Baaam!  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }