Men mögelost är ju också gott

Idag slog jag till med kyckling i maten, ja hej fadderittan och så blev det en kycklinggryta av det hela. Från början hade jag tänkt göra basen av typ soja och vitlök men det slutade med kvarg och kantareller. Saker bara händer och blir i köket. Kommer faktiskt inte ihåg sist jag lagade mat som inte var vegetarisk, har inte gjort det sedan jag kom hit till Umeå i alla fall. 
 
Till kvällsis bakade jag ett bröd i micron. Så himla snabbt, enkelt och gott. 
Blanda ihop 1 msk mandelmjöl, 1 msk havregryn, 1 msk frön (jag tog linfrön och solrosfrön), 1 krm fiberhusk
och 2 msk mjölk. Kleta ut på en tallrik och släng in i micron två minuter. Under tiden hinner du diska och
ta fram pålägg.
 
Jag lyxade till det hela med möglig ost. Den var tyvärr möglig då jag köpte den, ni kan nog se de vita prickarna. Har reklamerat den på deras hemsida och i väntan på svar äter jag den i brist på annat. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du ska inte äta möglig ost! Det är toxiner i den. Åk tillbaka till affären med osten. Ta med kvitto och /eller kopia av din reklamation till Norrmejerier.

2012-09-18 @ 15:34:58
Postat av: Micke G

Vad ska man säga...

2012-09-18 @ 18:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }