Moas propaganda

En av alla mina fan (HAHA) ville jag skulle skriva mer miljötips så här nedan kommer det ett. Just nu läser jag ekologi och geovetenskap i skolan vilket är väldigt intressant. Bilden jag har ritat här nedanför var med på en av föreläsningarna och finns även med i kurslitteraturen, men jag vill inte ta kort på bilden och lägga ut här ifall man inte skulle få göra så. Ritade därför av bilden själv och den är alltså inte skalenlig. 
 
 
Jag citerar från min kursbok: "I varje ekosystem smalnar den så kallade näringspyramiden med 90% i varje steg genom den stora energiförbrukning som varje funktionärsgrupp kräver för att upprätthålla livet och samspelet artfränderna emellan."
 
Ja, och hur ska jag förklara det lite bättre och lättare då? Jo men för varje steg så går 90 procent av energin förlorad. Tänk då vi som är där högst uppe i toppen, vad himla mycket energi det gått åt för den där köttbiten och vad lite energi vi får ut av den. Någon som förstår? 
 
Om ni inte gör det så kan ni i alla fall börja äta mer vegetarisk mat för det är liksom det som är slutsatsen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }