Hemmarehabträning

Hade tillgång till lite olika träningsredskap under påskhelgen som jag körde rehabträning med. Jag kallar det rehabträning eftersom det är tråkigare än min vanliga träning, går långsamt, det är sånt som jag inte gör i vanliga fall och som är bra för min sneda höft. 
 
På pilatesboll kör jag plankan åt två håll. För att variera den lite brukar jag rulla bakåt och framåt. Sjukt jobbigt! Den krummade ryggen sitter kvar från gymnastiken... 
 
create animated gif

create animated gif

 
Med pilatesrullen dödar jag mina icke-existerande baksida lår. Kramp till tusen!  
gifs

 
Tränar även upp balansen. Vet inte var det är jobbigt riktigt, men den är lite klurig. (Rullen är dock lite kort för just den här övningen. I vanliga fall har jag rullen hela vägen från rumpan till nacken).  
create animated gif


Men gummiband tränar jag upp skinkorna genom att sparka/lyfta foten snett bakåt. 
 
 
Fungerar även utmärkt med sidolyft för axlarna.  
 
 
Sen så är ju skidåkning väldigt bra träning egentligen. Jag räknar inte riktigt det som träning, men det är ju bara för att jag inte tycker att det ger mig särskilt mycket. Fast det är ju bara för att jag åker för lite och inte tar ut mig ordentligt. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }