It's what's inside that counts!

Jag måste bara tipsa om en 80% raw organic food bar jag fick då jag fyllde år. Ja, ni hör ju bara på namnet att det är något utöver det vanliga. 

 
Jag fick två olika sorter, men den ena (som är på bilden) heter active greens chocolate och innehåller mandelmassa, dadelmassa, agavesirap, brunt risprotein, 19% krossad choklad (koncentrerad rörsockersaft, chokladsmör, kakaomassa, vanilj), russin, lingroddar, quinoagroddar, sesamfrön, saftpulver av vetegräs, saftpulver av korngräs, spirulinapulver, blåbärspulver, hallonpulver, broccolispirer, rödbetsjuicepulver och gulrotsjuicepulver
 
I vanliga fall blir jag alltid skeptisk till långa innehållsförteckningar men inte i det här fallet. Det finns ju ingen ingrediens som är dålig. Bäst av allt är att allt kommer från ekologiskt jordbruk. Dessuom står det på förpackningen: produced with solar energy
 
Grymt grymt bra och god! Här är företagets hemsida. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }