Middagstipset

Tänkte göra grönsaksbiffar idag, men det blev en grönsaksgratäng. Börja med att hacka och/eller riva grönsaker. Jag använde rödbetor, morötter, lök, purjolök och vitlök.  


Tillsätt sedan mycket citron och ingefära. Jag hade ingefära och citronskal i frysen som jag använde. Mycket praktiskt. Ingefäran är dessutom mycket lättare att riva då den är frusen. Ett tips är att skala den innan du kastar in den i frysen. 



Mixa bönor! Är bra då man ska göra biffar men behöver inte vara mixade i en gratäng. 



Blanda ihop allt i en skål! 



Hade överbliven röd quinoa som också blandades i. 



Tillsätt sedan ägg och kryddor. Jag använde mycket spiskummin och det blev gott. Eftersom det råkade bli så fasligt mycket orkade jag inte göra biffar utan tryckte ner allt i en ugnsform istället. Tillsatte mer bönor (den här gången hela), äggstanning och mögelost
 
Supergott och det blev en jättebra kylskåpsrensning! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }