Syns det att jag gillar solroskärnor?

Gårdagens middag och dagens lunch blev en urgod broccolisoppa med ugnsbakade rödbetor. Har blivit lite väl mycket kyckling senaste tiden och är nu tillbaka på det mer vegatariska spåret vilket känns bra. 


Jag stekte lök och riven ingefära i en kastrull. Hivade sedan i massor av färsk broccoli, hällde på vatten från vattenkokaren så det precis täckte broccolin och lät det koka med grönsaksbuljong. Då broccolin i stort sett var klar tillsatte jag kokosmjölk och mer kryddor (salt, svartpeppar, ingefära, paprika). Sedan mixade jag med mixerstav direkt i kastrullen. Taaadaaa! Det skulle förmodligen ha varit gott med vitlök och champinjoner i, men jag hade inget av det hemma... 


Skalade och skivade rödbetor som jag stoppade in i ugnen med olivolja och honung. Efter ett tag strösslade jag på solroskärnor också. Alltså solroskärnor är ju stört gott och de blir ännu godare efter att ha varit en vända i ugnen. 
 
 
Superlätt och supergott! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }