Kokoschickennuggets

När det gäller matlagning förvånar jag mig själv stup i kvarten. Idag blev maten så bra att jag nästan tappade andan och smaklökarna slog volter av förtjusning. 

 
Jag doppade kycklingbitar i vispat ägg blandat med rivet limeskal, limesaft, salt och peppar. Rullade sedan bitarna i kokosflingor och stekte dem på ett galler i ugnen på 225 grader. Kom ihåg att stoppa in en plåt under så man slipper en grisig ugn. 
 
Medan kyckligen var i ugnen stekte jag lök och champinjoner. Tillsatte sedan salt, curry och kokosmjölk så det fick koka ihop lite. Ett tag innan jag tyckte det hade puttrat klart stoppade jag i massvis med färsk broccoli. Ville inte värma den så mycket för jag har fått för mig att så mycket näringsämnen försvinner då. 

Gjorde en enkel sås genom att blanda kvarg och mango chutney. Hade egentligen tänk att ris till, men jag glömde bort att koka det... 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jättegott!

2013-03-03 @ 00:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }