Oplanerad bra träning

Förra veckan gymmade jag med tre olika personer och då passar det inte alltid vad jag vill köra med vad min kompis vill köra. Fick bland annat ihop två ryggpass med en dag mellan och det är inget jag brukar göra i vanliga fall. Huvudsaken var att jag hann med alla muskelgrupper i alla fall och att det dessutom blev någon två gånger är ju bara bonus.

Idag passade det jag ville köra inte heller med någon så det blev att kompromissa till en blandpass. Jag vägrar nämligen att gå ensam till gymmet. Mina förväntningar på dagens pass var låga, men det blev så sjukt bra! Fick världens pump i biceps och triceps, magen skakade och ryggen blev hård som betong. 

Värmde upp med burpees, kissande hunden och någon annan sådan där övning. Sedan matade vi på...
3 set dips
3 superset: liggande bicepscurls och armhävningar + ett bonusset med curls
tåhävningar i väntan på benmaskin
3 superset: bencurl och grodhopp
3 superset: "magdödaren" (benlyft hängades fritt med stöd på överarmarna) och plankan
2 superset: rygglyft och sidolyft

Trött och nöjd tjej! 
 
 
Imorgon blir det en vilodag från gymmet. Ska däremot på pilates cirkel och sedan på cardio training. Cardiopasset är 60 minuter långt och enligt IKSU:s hemsida bygger övningarna på funktionellträning med både styrke och konditionsmoment utförda under hög intensitet. Det är en intensivt stationsträningspass i intervallform. 

Jag har en tung vilodag att se fram emot... 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }