ÅLFÖRBUD!

Ser att Micke har gillat en bild på facebook och klickar vidare för att se vad det är. Då ser jag att hans kompis lagt ut en bild på en rökt ål som han ska äta i helgen. 

Åh herregud alltså! Jag gick nästan i taket! Vem köper ål? GAAAH! Blev verkligen skitförbannad. Eftersom jag inte är vän med personen kunde jag inte heller kommentera. Bad därför Micke skriva så här: 
 
Tjena         , Moa kunde inte kommentera din bild men hon undrar om det där var den sista ålen som fanns kvar i havet? För enligt Naturskyddsföreningen är ålen akut utrotningshotad och sedan femtiotalet har antalet ålyngel som når Europas kuster minskat med 99 procent.
 
Hade hoppats på att det skulle bli en diskussion i kommentatorsfältet, men än så länge är svaret: "Men den är god :)"

Helt sjukt... Skulle gärna vilja fortsätta kommentera, men eftersom jag inte kan göra det själv låter jag bli. 
 
Jag är fortfarande arg. Hur kan man köpa ål? Jag trodde alla visste att om att man inte ska äta ål eftersom den är utrotningshotad till tusen. Nu visste tydligen inte alla det... Men då får man väl ta reda på lite fakta. Det går ju inte bara gå runt att köpa saker hur som helst utan att veta något. Medvetenhet tack! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }