Kycklingwoken som blev ugnsstekt kyckling med soppgrönsaker

Måste berätta om min middag jag åt idag. Från början var det tänkt att det skulle bli en kycklingwok. Startade med att tina kycklingfiléer i kylen (energieffektivt) under ett dygn. Marinerade sedan kycklingbitar i soja, buljong, massor med ingefära och pressad vitlök som fick stå i kylen ett dygn till.

Grönsakerna som skulle wokas kokade jag istället då jag inte orkade stå och röra om hela tiden. Kokade morötter, fänkål och purjolök. Gullöken skivade jag och värmde på en tallrik i micron. Snabbt och enkelt. Förvarade sedan allt i kylen tills kycklingen var klar.

Då det var dags att woka kycklingen orkade jag inte det heller, så jag stoppa in allt i ugnen istället. Stekte dock vitkål under tiden. Sedan var det bara att blanda ihop allt med en sås av vatten, soja, vitlök, ingefära och maizena och sweet chilisås.

Kokade också quinoa under tiden och slängde ihop 5-6 matlådor som nu ligger i frysen. Till middag fick det dock bli nudlar till. Inte lika bra, men det var supergott det med.

Den där portionen räckte inte, var tvungen ta en till... Älska mat!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }