Träningsinspiration

Kolla in videon, vilken kille alltså! Jag vill också kunna! Vissa övningar är ju helt galna... Armhävning på en arm med klapp, whaaat!? 
 
 
Men jag har inte tränat så dåligt jag heller, i alla fall inte de två senaste dagarna. Haha! Igår mosade jag benen och rumpan. Körde benpress så jag blev helt yr då jag klev av maskinen, utfall i smithen så rumpan brände och dog, benspark tills låren fick mjölksyra, supersettade liggande lårcurl med grodhopp och avslutade det hela med tåhävningar. Sedan fick det bli en liten bonusövning för rumpa och baksidorna precis innan stretchingen.
 
Gudomligt skön känsla då man är så trött och skakig i benen att man knappt tar sig ner för trappan. Och dessutom att vakna upp till världens träningvärk så det gör ont då man kliver upp ur sängen och ska morgonkissa. Det är fina dagar det! 
 
 
Idag kördes bröst och triceps och det gick bra det med. Började med att klara mitt dipsmål för 2013! Jag trodde visst jag var sämre än vad jag är... 20 stycken var målet och det gick som en dans idag!
 
Bänkade sedan ganska lätt bara för att få till en bra teknik och känna mig säker i övningen. Då vi var klara med passet bestämde vi oss för att köra 50 smala armhävningar och 50 breda från knäna. Men det gick inte så bra, triceps och bröstmusklerna var helt slutkörda så det var jobbigt att bara stå i armhävningsställning (på knä). Fick i alla fall ihop 20/20 till slut, dock med vila.
 
Och så tillbaka till den där underbara känslan efter ett pass då man knappt orkar hålla armarna på cykelstyret för att de känns som om man ska falla igenom... Då har man kört bra! 
 
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }