So fresh you can taste the crunch

Eftersom jag ska hem över påsk försöker jag rensa kylskåpet på så mycket som möjligt. Hade lyckats samla på mig mycket grönsaker så igår fick det bli en grönsakswok. 

Började steka morotsslantar i olja med vitlök och massor av riven ingefära. Hivade sedan i vitkål, färsk broccoli med stammar och alltihop, soja, salt och sambal oelek. Det blev egentligen inte särskilt wokat utan jag värmde bara upp allting så det knastrar riktigt ordentligt då man äter. 



I vanliga fall hade jag tillsatt en proteinkälla som bönor, kikärtor eller kyckling men nu fick det bli såhär. Måste äta fler portioner för att bli mätt, men men... 
 
 

Update. 
 
Ah, men just det... Nu när jag är superhungrig på kvällen kom jag på att jag glömde ris/bulgur/quinoa till woken. Ajsiken. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }