Birthday food

När jag ändå är inne på födelsedagsprat idag måste jag berätta om maten under min födelsedag som var för cirka en månad sedan. Jag var i stugan då eftersom det var påsk och jag åt så himla gott hela dagen. 


Till frukost åt jag en stor tallrik med kvarg, keso, banan, kanel, solroskärnor och pumpakärnor. Smörgås med ett perfekt kokat ägg. Åt garanterat fler smörgåsar än en... 
 
 
Födesedagsfikat nummer 1 bestod av ett pajskal med smak av kanel (surprise!) som var fyllt med kvarg och vaniljkvarg och sedan överröst med fruktsallad. Alla andra åt även marsipanfigurer, själv är jag inte så förtjust i marsipan. 



Middagen var rågod! Potatismos, renskav (stekt över elden), sallad med hemmagjorda krutonger och en kesoröra. 



Födelsedagsfikat nummer 2 bestod av en smulpaj. Den innehöll svarta vinbär, havtorn, banan och mango på frukt- och bärsidan. Sedan var själva smulet gjort på havregryn, smör, kokos och hasselnötter. Sötade med rörsocker och åt vispgrädde med vaniljpulver till. Den blev väldigt sur och brände typ hål i gommen, men god var den! 


Men det bästa var nog ändå frukosten. Älskar verkligen frukost. Speciellt efter en morgonpromenad och så var fallet även den dagen. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }