Kikärtsmani

Kokade överdrivet många kikärtor för någon dag sedan. I vanliga fall brukar jag frysa in i påsar. Sjukt smidigt att bara ta fram och hiva ner i någon gryta eller mixa ihop en hummus. Men för tillfället är min frys väldigt full. 

Så igår lagade jag biffar som blev så underbart goda! Mixade ihop kikärtor, svarta bönor, morötter, vitlök, ingefära, ägg, lagrad ost, citron, paprikapulver, salt, svartpeppar och tandoori. In i ugnen bara!

Medan biffarna var i ugnen mixade jag ihop en hummus på kvarg och massor med vitlök. 



Så dagens lunch/mellanmål fick bli två biffar och kvarghummus (ena biffen hade jag hunnit äta upp innan bilden togs). 
 
Vem behöver biffar av kött när man kan få godare, billigare och miljövänliga biffar av kikärtor? 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }