Längtar tillbaka...

Mulanje mountain här på bilden är Malawis högsta berg, 3002 meter över havet. Fint va? Framför berget närmast kameran syns teodlingar.

Så är det någon som har tänkt ta en tripp till Malawi så kan jag tipsa om att det är ett fint utflyktsmål.



 
Vi hade så sjukt kul i Malawi alltså! Här är då Julia, Alumbeni och jag. Vi står utanför vårt hus på gården. Som ni ser är det en stor mur bakom oss och det är muren runt huset. För en mur har man om man är lite rikare. En nattvakt har man också. Och så galler för fönstrena och på natten även galler och hänglås för dörrarna. Låter ju som ett helt sjukt kriminellt ställe, men så upplever inte jag det och jag var aldrig rädd eller så.
 
Tyvärr hade vi ingen gräsmatta utan bara hårt packad jord. Kanske är bra under torrperioden så slipper man vattna gräset men under regnperioden är det inte lika party med lera.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }