Megamättande frukost

Malawimaten är inget jag saknar direkt. Men frukosten på bilden här nedan, den var något utöver det vanliga.
Fullkornsbröd med jordnötssmör och banan. Kokt majskolv. Havregrynsgröt med kanel. Kokt ägg och friterad potatis. Och så en kopp te till det. Satt som en smäck i magen! 
 
Men jag föredrar ändå mina Sverigefrukostar på omelett, gröt eller kvarg och keso.

Frukten däremot är ju någonting som smakar väldigt bra i Malawi jämfört med Sverige. Det första jag åt då vi kom tillbaka till Arlanda var en banan och uuusch så smaklös den var jämfört med Malawibananerna.
Fruktsallad på gång i mörket med största papayan. Vi hade strömavbrott för tillfället...
 
 
Maten var ju aldrig dålig, men man gillar ju för det mesta det man är van vid att äta hemma mest. Gick inte hungrig en dag i Malawi... Food babies every day, haha!


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }