Kontraster

Mina matvanor kan ju tyckas vara lite speciella. Igår åt jag frukostmat hela dagen iform av kvarg, keso, yoghurt, bär, banan och müsli.

 

Idag började jag dagen med torsk och bönbiffar. 

Torsken har ett täcke med spenat och philadelphiaost. Biffarna innehåller till största delen sojabönor, men även lite kidneybönor, morötter och bindningsmedel så som ägg, linfrön och psylliumfröskal. Salladsbladen är ekologiska.
 
 
Är sååå nöjd med sojabönsbiffarna! Sojabönor är ju typ ett av de bästa livsmedlena har jag precis upptäckt. 
 
Näringsvärde per 100 g torkade sojabönor
Fett: 18 g
Kolhydrater: 19 g
Protein: 34 g
Fibrer: 15 g
 
Näringsvärde per 100 g torsk
Fett: 0,7 g
Kolhydrater: 0 g
Protein: 17 g 
 
 
En proteinladdad frukost blev det minsann! Fick även bli en banan till efterrätt men svarta hålet i magen kräver lite till så det får nog bli en vanlig frukost också... 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }