Ett tappert försök

Efter att ha ätit glass, godis, chips eller popcorn varje dag försökte jag i helgen med en förändring. Jag gick till en supermarket och handlade naturgodis. Nya zeeländare är dock inte så smarta, de har nämligen inte kommit på det här med lösvikt. De har visserligen godis och naturgodis i lösvikt, men det är olika priser på olika sorter. Här är man tvungen stoppa varje sort i en egen påse och skriva plu-numret på påsen. Jag köpte två sorters mango och en banan. En mangosort smakade bara socker och bananen smakade skit.




Jag köpte även en nyttig smoothie för att väga upp allt det onyttiga jag tidigare ätit. Jag tog en klunk och resten hällde jag ut i toaletten. Den såg ut som möglig gyttja och smakade som möglig gyttja.



Jag ska nog hålla mig till godiset i fortsättningen.


Kommentarer
Postat av: Elina

Hahah Snyggve, du försökte iaf :b

2009-12-07 @ 03:04:29
URL: http://aspecialmind.blogg.se/
Postat av: Emma

Men Moa...

Nyttiga saker ska smaka skit... vet du inte det... varför är det annars nyttigt med broccoli, ärtor och majs?

2009-12-07 @ 15:14:37
Postat av: Anna G

Skulle du vilja ha pepperkakor,julmust och några lusse bullar.Tur att jag är här;)

2009-12-07 @ 17:49:24
Postat av: Erica

Haha! De är illa! ;)

2009-12-07 @ 18:03:03
URL: http://ericaajohaansson.blogg.se/
Postat av: Micke

haha..

2009-12-07 @ 18:30:25
Postat av: Moa

Anna: Jaaa, jag vill ha pepparkakor och lussebullar!

2009-12-07 @ 23:10:45
URL: http://moapavift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }