Saudimannen

Det finns inte mycket positivt med att vara blondin. Jag bränner mig extremt lätt och koreanerna och saudisarna tittar på mig. Idag när jag satt i elevcaféet med min dator kom det fram en kille från Saudiarabien. Han frågade vad jag hette och vart jag var ifrån. Han hade aldrig hört talas om Sverige och han försökte uttala Sweden flera gånger utan att lyckas särskilt bra. Jag var tvungen visa honom en karta över Europa på datorn för att han skulle förstå var det ligger. Han pratade och pratade och jag förstod inte många ord av hans engelska utan jag bara nickade och log. Sedan gick han i väg och jag pustade ut. Efter några minuter kom han tillbaka med två drickor från drickautomaten. Han frågade om jag ville ha en och jag tackade artigt nej. Han frågade igen och jag tackade artigt nej även denna gång. Det hela slutade att han stoppade en av drickorna i min hand och såg väldigt glad ut. Jag såg mindre glad ut och gick därifrån.




Bilden är från en dag då det serverades saudi-lunch i skolan. Saudisarna

går vanligtvis omkring i vanliga kläder.






Kommentarer
Postat av: Anna granström

Ha ha,du får passa dig han kanske vill köpa dig för 100 kameler.

2009-12-08 @ 10:15:10
Postat av: Ingrid

Undrar om Jan-Erik går med på det?

2009-12-08 @ 11:28:21
Postat av: Elin

Det är inte lätt att vara annorlunda och vara från ett land som knappt går att uttala - skratt... Var maten god på lunchen??

KRAM

2009-12-08 @ 18:28:16
Postat av: Moa

Anna: Jag är värd minst 200 kameler, haha!



Elin: Ja, maten var riktigt god :)

2009-12-08 @ 23:50:14
URL: http://moapavift.blogg.se/
Postat av: Mamma

Undrar just hur mycket kameler är värda...

2009-12-09 @ 11:19:51
Postat av: Josefin

hahahah så kul! :)

2009-12-10 @ 18:31:17
URL: http://brunetternabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }