Ingen påskkarl hittade till mig i år

Påsklovet är slut och jag är åter i skolan. Jag känner mig inte ett dugg utvilad och inte ett enda påskägg har jag fått. När jag var liten missuppfattade jag hur påskäggen lämnades till barnen. Istället för påskharen hörde jag påskkarlen, och jag trodde på påskkarlen i flera år.

Jag föreställde mig att det var en gubbe med skägg, likt jultomten, som gick omkring med en näverkorg fylld med ägg och delade ut till de snälla barnen. Tyvärr var det ju inte så. Hela min påskupplevelse har nu blivit förstörd sen den dagen det uppdagades att jag hade fel och blev utskrattad.

Jag fattade liksom aldrig vad harar hade med påsken att göra. Men hur logiskt är det egentligen med en hare som delar ut ägg? Det låter ju mycket mer sannolikt med en jultomte och en påskkarl.



Kommentarer
Postat av: madde

mm...det var värklien suuuuperlässkit!! all bra?

2010-04-12 @ 18:14:15
URL: http://tildybloggen.blogg.se/
Postat av: Evelina, Julia o Josefin - Brunetternabloggar

Du vet det finns en påskkarl OCKSÅ :) I alla fall i Kalix, enligt en säker källa. haha

2010-04-13 @ 13:09:49
URL: http://brunetternabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }