Veckans vecka

Här kommer en kortfattad Moa-vecka!


Måndag:

Julia och jag tränar på ett gym på morgonen. Tar sedan ut BAHASI-pengar och åker till BAHASI för det vanliga måndagsmötet kl 10. Vi betalar arbetarna och kommer inte hem förrän 13.30. Det regnar. Äter lunch (spagetti, kyckling och vitkålssallad) och går sedan till AYISE för lite datatid.

 

Dricker varm choklad och doppar vitt bröd. Följer sedan Gibson till en tjej han känner och sen går vi förbi kyrkan. Åker bil hem med pastorn (min värdpappa) och pojkarna. Äter middag (ris, potatis och biff) och sedan gör Gibson och jag lite styrka.

 

Tisdag:

Går till Bright Era där jag hjälper ettorna på mattelektionen. Sedan går jag till BAHASI för att sedan gå vidare till ett företag som vi vill ska skänka ägg och kyckling till en julfest BAHASI ska ha nästa onsdag. Det går inge bra, vi får inte ens komma innanför stängslet och de har tappat bort vårt ansökningsbrev. Det regnar och jag gick den 30 minuter långa promenaden hem. Värmer havregrynsgröt som jag äter till lunch + mango och svenskt hårdbröd. Går hem till Julia och sen går vi till AYISE för lite datatid.

 

Till middag blev det ris och biff.

 

Onsdag:

Gick till AYISE och skrev ut bidragsbrev. Sedan gick jag tillbaka till äggföretag och åkte sedan in till Blantyre för uppföljning av tidigare bidragsbrev. Åt lunch hemma och sen åkte Julia och jag in mot Blantyre igen (för att vissa företag slarvat bort våra tidigare brev och vi var tvugna dit med nya). Vi handlade och åkte sen hem. Jag fick potatismos, kyckling och vitkålssallad till middag. Yeay!

 

Torsdag:

Var på Bright Era kl 7.15 och det var nästan tomt på barn. Jag blev ensam med Std 1 cirka 30 min. Försökte lära dem bättre engelska, men det var svårt. Då jag sa "How old are you?" fick jag svaret "I'm fine madame and how are you?". Suck. Gick till kontoret och där fick jag ansvaret att skriva the headteacher's commet på terminsbetygen. Jag skrev till exempel has improved, has really imroved, keep it up, congratulations, work very hard next term, put much effort next term, pull up your socks!

Åt nsima, kyckling och oljiga grönsaker till lunch. Sedan åkte jag, Julia och Youjoung till judon. Efter judoträningen gick jag hem till Julia där vi gjorde en ugnspannkaka. Gotteligottgott! Hann även med att äta fem mango och träna med Gibson.


Några av barnen i standard 1



Sitter i kontoret där jag skriver och stämplar terminsbetygen. Har kofta och regnjacka på mig för kallt är det.

Fredag:

Alltså nu. Är på kontoret, AYISE, nu och ska vara här till cirka 9. Ska sen hem till Julia där vi ska baka banankaka, kladdkaka och hallongrottor. Vår judotränare fyller år idag så vi har tänkt fira honom. Ja, så det kommer bli bakning och lunchätande och s

 

en ska vi då in till Blantyre där han ska firas. Kommer förmodligen hem i natt.

 

Lördag:

Dagen kommer ägnas till att städa, tvätta och packa. Ska flytta från familjen till AYISE. På eftermiddagen ska jag och Gibson till flygplatsen för att hämta upp Micke. Som jag längtar!

 

Söndag: Sovmorgon. Möte på BAHASI kl 14.

 

Trevlig helg!

 


Kommentarer
Postat av: Zuna Baluna

Jag har satt in lite julpengar till "dina barn". Tror att Per skrev "Mat Malawi", om du inte ser vem som är avsändare. Men jag litar på ditt omdöme, du har full frihet att bestämma vad de ska användas till.

2010-12-13 @ 17:17:02
Postat av: Moa

Tack så väldigt mycket!



Tack tack tack :)

2010-12-13 @ 20:32:59
URL: http://moapavift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }