Snacka om vatten över huvudet

Denna dag glömmer jag inte i första taget. Först var det en timmas träning, sedan direkt till Storforsen där jag och Micke skulle forsränna. Alltså inte i själva Storforsen, utan en bit ovanför. Jag var så nervös att jag skulle ramla i, men vår guide sa att det var ovanligt att någon ramlade i ofrivilligt. Hon informerade oss om hur vi skulle göra om någon skulle ramla i och det om båten välte vilket är det värsta som kan hända.

Första forsen gick bra, andra och sista gick mindre bra. Vi hamnade i ett "hål" och tillslut så var jag i vattnet under båten. Det var tur att det inte var fullt med sten just där. När jag kom upp till ytan såg jag att alla låg i vattnet och sen åkte jag på ryggen ner för forsen. Bonk, aj, bonk, aj. Sten på rumpan, sten på knäna, sten på fötterna, sten i ryggen och sten och vatten överallt.

Det slutade i alla fall bra. Alla överlevde med några blåmärken och lite blod.

Jag hann nätt och jämt till Konsum där jag hade eftermiddags-/kvällspasset. Där blev det också blod och blåmärken, dock inte på mig.
Jaja, nu sitter jag här med chokladpudding på näsan.




Kommentarer
Postat av: Zuna Baluna

Hua. Jag var med om det i Vindelälven för många år sedan. Inte vår båt, men en av de andra i följet. Vi fick plocka upp gubsen. Bra för optikerna, för många brillor gick förlorade. Har aldrig forsränt efter det...

2010-07-21 @ 22:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }