Nu blir jag ju irriterad

I fredags stod det om SM i Piteå-Tidningen. Här är ett utdrag av artikeln:
 
Snuvade på lagguld
Älvsbygymnasterna åkte till Halmstad med ett damlag bestående av Moa, Evelina Lundberg och Adina Rumbutis. Moa, som gjort en tillfällig comeback efter tre års tävlingsuppehåll, ställde upp i tre grenar: Hopp, bom och fristående.
- Det var bara vi och Eskilstuna som tävlade med lag, så vi visste redan när vi kom att det skulle bli minst en silverplacering för Älvsbyn. Efter några redskap låg vi så bra till att vi hade guldet i hamn. Då förklarade plötsligt tekniska kommittén att lagtävlingen dragits in, berättar en besviken Sara Rumbutis, tävlingsansvarig för Älvsbygymnasterna.
- Det är oklart varför de plockade bort lagdelen så vi har skrivit och begärt en förklaring av Svenska Gymnastikförbundet.
David bäst i klassen
Individuellt kom Evelina Lundberg på en hedrande sjätteplats i mångkampen. Adina Rumbutis slutade på tionde plats och Moa på tolfte.
 
(Har tagit bort mitt efternamn från utdraget)
 
Hallå där? Varför står det att jag kom på tolfte plats i mångkampen när jag inte ens var med i mångkampen? Mångkamp är alla fyra grenar och jag tävlade bara tre. Inte konstigt att jag kom långt bak när jag har en poäng som saknas. Och varför står det inte att jag blev fyra i bom?
 
Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }