Den pensionerade elitgymnastens återkomst

Är nu hemma igen efter en helg i Vänersborg. Det tog 15,5 timmar att åka dit med några korta stopp, så det var ju inte den roligaste resan.

Dagen innan tävlingen tränade vi lite. Jag gick direkt till bommen, eftersom det var det enda jag skulle göra. De andra skulle tävla mångkamp och ville så klart känna på alla fyra redskapen. Jag blev ju klar mycket snabbare så då tänkte jag "Äsch, jag kan hoppa några hopp" och så gjorde jag det. Sen så tänkte jag "Äh, jag kan ju prova ett fristående" och så gjorde jag det. Sedan var det bara barren kvar och då tänkte jag "Men varför inte?" och så tog jag på mig barrskydden. Det var bara det att en viss övning i barr har jag inte gjort på två år. TVÅ ÅR. Jag provade den med pass och det gick väl okej. Gjorde några övningar som skulle kunna bli en serie och sen fick det vara bra.

På tävlingsdagen tävlade jag allt. Hö hö. Friståendet gick bra, hoppet gick bra, barren gick bra och bommen gick bra. Det hela slutade med att jag placerade mig 5:a och bäst av Älvsbygymnasterna.


Resan hem var jobbig. Jag sov inget, så jag var vaken i 24 timmar. Nu har jag dock sovit två. Busige Boris ville inte sova längre än så...


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Grattis Moa. Du är still going strong, men jag undrar om du inte har tränat i smyg... ;-)

2010-05-03 @ 18:34:34
Postat av: Micke

Hehe. Härligt Moa! Grattis :)

2010-05-03 @ 22:03:57
Postat av: Emma

Snyggt jobbat tjejen!

Syrran sa att det såg bra ut...

2010-05-04 @ 07:51:23
Postat av: Elin

haha, du e chef :D

2010-05-07 @ 14:31:07
URL: http://aspecialmind.blogg.se/
Postat av: Helena Einarsson

söt bild!

2010-05-07 @ 16:18:32
URL: http://apriilhimlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }