Väder och mat

I tisdags fick jag en väldigt bra lunch. Friterad potatis, friterat ägg, friterad kyckling, vitkålssallad med tomat som inte var friterad (!), banan och mango. Gott var det! Speciellt mangon. Just den där mangosorten är gula och små men väldigt söta och mumsiga.




Igår blev det som sagt regn och åska. "But this is not heavy rain", sa malawierna. Vad tusan, då vill jag inte vara här då det är heavy rain. Jag kan inte riktigt föreställa mig hur det kan regna mer än vad det gjorde igår.


Då jag kom hem till familjen sa min värdmamma att det hade haglat där hon var. Hagel i Malawi trodde jag inte skulle förekomma.


Men jag är i ett konstigt land. Här kan allt hända.

Kommentarer
Postat av: Gun-Britt

Hej,Moa. ang. mat så har vi ikväll varit på kinarestaurang o ätit mat tillsammans med en ung man vid namn Micke tror att han var från Älvsbyn. hoppas att du har det bra,verkar så att dömma av dina inlägg frånsett ett o annat.Här snöar det lite just nu, ha det bra.

2010-11-05 @ 21:26:12
Postat av: Moa

Gun-Britt: Hej! Jag pratade med Micke nu på morgonen och han berättade om restaurangbesöket, kul! Det mesta är bra med mig förutom huvudvärken jag har för tillfället. Längtar faktiskt efter snön eftersom det är så förbaskat varmt här... Jag hoppas allt är bra med er! Kram

2010-11-06 @ 12:12:27
URL: http://moapavift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }