Tjuvar och banditer!

Ja, nu har jag internet men inte tillräckligt med tid för att lägga upp bilder. Måste bara berätta att då jag kom hem till familjen igår var det ingen hemma och dörren var låst. Så jag lämnade storväskan utanför köksdörren och gick till AYISE (campen/kontoret). Messade en familjemedlem i familjen och berättade att jag var tillbaka. Efter en timma ringde de upp så då sprang jag hem för att hämta datorn. Då berättade de att vi hade haft inbrott! Jises Amalia, tänkte jag då. Men tjuvarna hade inte gått in i huset utan de hade bara tagit tre jättestora vattentunnor och potatisar. Vi har ju en vaktom nätterna, en gammal gubbe som ligger och sover, men nu fick han sparken. Denna gång hoppas jag de anställer en vakt som håller sig vaken.

Vattentunnorna är ganska dyra och bra att ha. Då vi har vatten fyller vi tunnorna så det inte blir skrik och panik då vi inte har vatten.


Dessutom var det någon som stal Julias plånbok och Albertinas (volontär från Italien) medicin på en busstaion, men de hade väldigt tur och fick tillbaka allt.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken tur du hade! Och vilken tur tjejerna hade som fick tillbaka sina saker!

2010-10-18 @ 19:00:23
Postat av: Micke

Lite mer uppsikt tack! Annars kan ju något viktigt försvinna.:)

2010-10-18 @ 21:00:56
Postat av: Moa

Micke: Det går typ inte ha mer uppsikt än vad vi har.. Vi håller alltid fast i väskorna på just det stället och ändå är det folk som drar i dom.

2010-10-19 @ 16:29:43
URL: http://moapavift.blogg.se/
Postat av: Zuna Baluna

Behöver du en vakthund? Vi har en ganska billig en till salu just nu.

2010-10-19 @ 16:49:37
Postat av: Moa

Zuna Baluna: Ja, en vakthund hade varit bra :) Det är lite väl långt att frakta henne bara...

2010-10-19 @ 17:49:23
URL: http://moapavift.blogg.se/
Postat av: Evelina

Sv: Jag är tränare för bamsegruppen och för ungdomsgruppen.. Advaaanceeed huuuh! ;)

2010-10-19 @ 17:57:13
URL: http://brunetternabloggar.blogg.se/
Postat av: Micke

Jag kan ta med hunden i resväskan och checka in hehe =D

2010-10-20 @ 00:09:41
Postat av: Moa

Micke: Du vet inte hur stor hon är...

2010-10-20 @ 07:23:27
URL: http://moapavift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }