Apropå det...

Apropå det...

 

...vatten, bröd och inga pengar. Julia och jag bor ju hos värdfamiljer. Familjerna får 20 000 kwacha i månaden för maten, alltså 5000 i veckan. De som bor på centret får också 5000 i veckan. Då jag och Julia åker bort över en helg betalar vi vår mat med våra egna pengar, alltså våra sparpengar. Om vi hade bott på centret hade vi kunnat använda våra matpengar. Samma sak är det om vi åker någonstans över dagen och man köper vatten, en chokladbit och en frukt. Då är det sparpengarna som åker. Så vi har börjat fundera på att flytta till centret just eftersom det kommer bli mycket billigare. Om vi skulle flytta tror vi till och med att vi inte skulle göra oss av med 5000 varje vecka. Det skulle ju vara hur bra som helst om man kunde spara.

 

Ja, så var det med det. Om flytten blir av, blir det i månadsskiftet november/december.

 

Jag gillar verkligen min familj. Titta bara hur glad jag är, trots att jag ser ut som en albino.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag förstår ert ekonomiska resonemang, men tänk vilken unik möjlighet ni har att delta i afrikanskt vardagsliv, som ni inte får annars. Att bli en del av det. Dessutom slipper ni ju laga maten

2010-09-28 @ 17:30:07
Postat av: Anonym

2010-09-28 @ 17:31:08
Postat av: Micke

Nej men! Hoppar Joel (för han heter väll så?) högre än dig! =D Nu får du minnsan träna =)

2010-10-02 @ 18:33:46
Postat av: Moa

Morsan: Om vi flyttar i nov/dec får vi tre månader i familj och tre månader på campen. Det är ganska mycket pengar det handlar om.



Micke: Alumbeni heter han. Joel är lillpojken i mitten. Dessutom var det ingen höghoppstävling.. ;b

2010-10-04 @ 13:44:31
URL: http://moapavift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }