En Moa-dag i Malawi


Upp kl 6 för att duscha (ösa vatten över sig) och äta frukost som kan bestå av risgröt, friterad potatis och te. Går till skolan eller till barnhemmet vid 7 och är där fram till lunch. Sedan går jag hem och äter, då är det oftast ris och kyckling på menyn. Då jag är mätt i magen går jag till AYISE-kontoret, för här bor de flesta volontärer och här finns internet. Ibland tar jag med en lunchlåda, så jag slipper gå hem. Är på kontoret ett tag och sedan är det dags för eftermiddagsprojektet vilket kan vara lite vad som helst. Jag har inte riktigt gjort klart vad jag ska jobba med. Igår besökte jag och Susanna Blantyre Girls Home. Där bor tjejer, 12-26 år, som inte kan bo hemma eller inte har något hem. Vid 17.30 kommer mörket och då måste vi skynda oss hem, för man vill inte gå ensam när det är svart ute. Det finns liksom ingen gatubelysning här.

Hemma hos familjen får jag alltid te och någonting till, tex popcorn, banana cake, vitt bröd eller nötter. Sedan sitter vi och pratar och förbereder middagen som vi äter mellan kl 19 och 21. Jag går alltid och lägger mig mellan 20.30 och 22.

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad spännande! :) Har ni roligt där borta? eller är det fortfarande lite nytt allting?

2010-09-15 @ 15:35:23
Postat av: Moa

Malin: Ja, vi har det roligt men allt känns fortfarande ganska nytt.

2010-09-15 @ 18:14:02
URL: http://moapavift.blogg.se/
Postat av: Anna G

Hej det är kul att läsa om hur du har det i Malawi.Var på konsum i dag kom på mig att kolla vart du var.

Kram ANNA

2010-09-15 @ 20:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }