Jag har aldrig...

Jag har aldrig ätit så mycket ris som jag gör nu. Ris till frukost, ris till lunch, ris till middag, potatis till frukost, ris till lunch och ris till middag... De övriga i familjen äter oftast nsima till middag, men då kokar de ris speciellt till mig. Jaja. Ris är faktiskt bättre än nsima. Ska ta kort på nsiman någon gång så att ni får se vad det är.

Jag har aldrig druckit så mycket läsk och saft som jag gör här. Hemma hos familjen dricker vi saft ganska ofta och de tror jag är för att vattnet inte är så gott. Idag på skolan bjöd de mig på läsk och kakor, och det var inte första gången. Överallt finns det inte vattenflaskor att köpa, så då blir det en läsk. Jag som aldrig dricker läsk hemma.

Jag har aldrig ätit så mycket småkakor som jag gör här. Ibland bjuder de mig på kakor i skolan, och när det är tea time så får man kakor ibland. Hemma äter jag nästa aldrig kakor där äter jag långpannekakor i massor istället.

Jag har aldrig sovit i ett rum där jag vetat om att det varit spindlar. Men det gör jag här. I mitt rum bor tre spindlar i taket. En kväll var det fyra spindlar, men nu är det bara tre kvar.

Kommentarer
Postat av: Elin

Vad hände med den fjärde spindeln?? Offer för Moa "the killer" eller?



Det verkar trots, ris, läsk, kakor och spindlar som att du har det bra.



KRAMAR FRÅN MIG OCH SELMA!

2010-09-16 @ 13:39:48
Postat av: Marcus

Riset måste ju bli tjatigt..då mår man väl lite risigt när riset blir tjatigt? ;)

2010-09-16 @ 14:07:29
URL: http://tokigamasen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fy spindlar... :/ gillar vi inte! Jo jag vet Ma C, jag trodde nog jag var smartare än jag är. haha kaos! Nä men nog ska jag försöka klara av det! Men vi får se. Efter jul är jag klar, men jag vet faktiskt inte vad som händer då! Det får tiden utvisa! Eller i och för sig, jag ska ju utomlands i januari ;)



Haha ja det är klart att jag tänker på dig, och vad roligt att han ska komma :) Måste kännas underbart! :) Kramkram

2010-09-16 @ 21:44:03
Postat av: Erica

Jo just de, det var ju jag som kommenterade ;)

2010-09-16 @ 21:44:39
URL: http://ericaajohaansson.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Kommer du ihåg spindeln i Ukraina... ? Har inte du en bild på den eller var det Sara som tog den.

2010-09-17 @ 08:33:36
Postat av: Moa

Elin: Den fjärde spindeln var bara borta. Förhoppningsvis gick den ut ur mitt rum. Kram på er!



Ingrid: Ja, den spindeln glömmer jag inte. Jag tror det vara Sara som fotade... Och jag vill inte se den bilden.

2010-09-17 @ 13:14:56
URL: http://moapavift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }