Spigg och öl!

Igår var det nära att jag spydde vid middagen. Det serverades nsima och spigg. Spiggen serverades i en tomatsås så egentligen smakade det som makrill. Men det var så himla äckligt att äta en hel fisk och tugga på huvudet. Jag hoppas jag inte får det igen, men så tur ska jag nog inte ha. Julia hade inte heller den mumsigaste middagen igår, hon fick inälvor från en get.

Frukosten idag var potatis. Bara potatis.

Idag har vi varit på Carlsberg. Vi fick en gratis rundtur och gratis öl efteråt. Det var några japanska volontärer som också var där, och det var deras tredje gång. När vi fick all öl tog japanerna fram chips, nötter, godis, kakor och godis. De tog det som en gratis fylla.

Det går inte att beskriva allt som händer här... Det går bara inte. Man måste vara med om det, se allting med egna ögon och möta alla trevliga malawier öga mot öga.

Kommentarer
Postat av: Zuna Baluna

Hua. Har de inte en hund du kan mata under bordet, med allt det oätliga? Eller en gris, get, krokodil, orm eller spindel?

2010-09-02 @ 17:03:48
Postat av: Mamma

Vad var det jag sa, du kommer garanterat inte att rulla hem pga all mat!

2010-09-02 @ 18:42:59
Postat av: Moa

Zuna Baluna: Det finns ingen hund eller annat djur jag kan mata. Tyvarr..



Morsan: Jag lever pa kolhydrater. Hela tiden! Till frukost far jag bara kolhydrater, lunchen bestar till 90% av kolhydrater, middagen till 80% kolhydrater och mellanmalen 100% kolhydrater. Maltiderna ar enorma, de ater sjukt stora portioner. Jag blir matt av halften, men ater anda upp allt for jag vill ju inte lamna kvar pa tallriken.

2010-09-03 @ 12:56:14
URL: http://moapavift.blogg.se/
Postat av: Mamma

Du kan visst lämna lite på din tallrik - då kommer du att få mindre portioner

2010-09-03 @ 16:49:13
Postat av: kerstin

Jag skrattar när jag tänker på alla dieter vi provar fram o tillbaka. Ha ha.. dom skulle nog skratta om dom bara visste vad vi håller på med:)Rullar dom fram eller? Skulle inte tro det. Kul att du har det bra!

2010-09-06 @ 22:22:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }