En frosserihelg utan dess like

Det har varit en bra helg. I fredags efter lunch åkte jag, Susanna och Julia in till Blantyre. Där hittade vi ett vandrarhem av något slag som låg centralt till och var helt okej. Det enda negativa var väl kackerlackorna. Det var tur att vi hade Susanna med oss. Hon har nämligen gigantiska, och då skojar jag inte, kackerlackor hemma i hennes rum hos värdfamiljen. Hon är härdad och dödade alla. Sedan sov vi med lyset tänt. Vi åt på en indisk restaurang så att hela vår månadspeng försvann. Men gott var det! Sedan gick vi ut... Tyvärr är det nästan bara prostituerade kvinnor som är ute. Ja, sen är det ju män då förstås. Så det känns ju lite sådär.

Lördagen spenderades på stan. Vi köpte målningar och handgjorda trägrejer. Jag tog ut 20 000 kwacha och handlade för 18 000. Det är ändå inte så mycket som det låter, 20 000 kwacha är ca 1000 kronor. Till lunch fikade vi och det var supergott. Äntligen lite chokladsmak! 30 spänn betalde vi för dessa tre läckerheter:



Middagen blev typ indiskt igen, men denna gång billigare och inte alls så gott. Vi sov även denna natt med lyset tänt.

Söndagen åt vi lunch till frukost och sen bakelser på det. Tog ut ytterligare 10 000, och det känns så himla hemskt  att ha så "stora" summor på sig. Vi köpte chokladbollsingredienser och sen åkte vi hem till Julia och där vi kletade och åt. Gott!

En bild på trägrejerna jag köpte:

Det är två tavlor och två set salladsbestick. På ena salladsbesticket ligger det en hårnål, bara så att ni kan bedöma storleken. Målningarna ska jag ta kort på senare. De är hur snygga som helst!

Kommentarer
Postat av: Anna Granström

Ni är verkligen duktiga på att äta :)

2010-09-20 @ 22:19:55
Postat av: Moa

Ja, det är det vi är bäst på :)

2010-09-21 @ 13:05:48
URL: http://moapavift.blogg.se/
Postat av: Gun-Britt

Mums filibabba,sånt gott du äter Moa.För det där skulle jag kunna vara där med dig men det där med toan tilltalar mig inte så mycket.Hoppas att det där med magen fixar sig,ha det bra over där.Vi har det bra i luleå,kram .....

2010-09-22 @ 12:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }