Äter så hälsosamt nu för tiden

Till middag lagade jag vegetariskt igen. Gjorde en "köttfärssås" utan köttfärs och utan tillsatt fett. Till efterrätt blev det Cheez Ballz och Lindts chokladägg. Man kan ju inte utesluta fettet helt...

Idag jobbade jag för första gången (i Sverige) på cirka åtta månader. Jag kände mig som en nybörjare i kassan, men kom ändå in i det ganska snabbt. Fast jag varit borta från kassan så länge (och i stort sett bara jobbar under somrarna) blev jag igenkänd av för mig okändingar. Kul.

Morsan handlade i min kassa, men jag tror inte hon gör om det. Jag hade nog för många åsikter. Varför köpte du inte de ekologiska äggen? Varför köpte du strössel? Vad ska vi med det till? Varför köpte du den grekiska yoghurten istället för den turkiska? Det är sånt man får ta när man är mamma och handlar fel saker.


Min morgondag:
- morgonpromenad
- jobba
- träffa brorsan
Morgonpromenaden kommer dock inte bli av, jag är alldeles för morgontrött för sånt. Men det ser ju bra ut att den står med på listan i alla fall.
Jag i Dar Es Salaam med min middag och frukost (bild från Julias kamera).


Kommentarer
Postat av: Malin

Jo, jag fattar inte varför bara den blev så suddig.. :P kanske bilden var för stor och blev suddig när jag förminskade den för att passa headern?

2011-04-20 @ 12:25:17
URL: http://maliinnordlund.blogg.se/
Postat av: Mamma

Att vara en Moa-mamma är inte helt lätt...

2011-04-21 @ 09:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }