Födelsedagsfirande nummer 3

Igår fick jag min födelsedagspresent av Micke. Vi var först i Piteå och gick runt på stan. Det enda jag köpte var löparskor men Micke inhandlade lite mer till sin garderob. Till lunch delade vi på en kanelbulle, en krämbulle och en chocolate chip cheesecake. Nu efter Malawi, där jag drack te varje dag, har jag nu blivit en riktig tedrickare så det blev ett krav-märkt blåbärste för min del.

Micke envisas alltid med kanelbullar

Efter den hälsosamma lunchen åkte vi ut till Pite Havsbad där Micke bokat ett hotellrum med bastu. Bastu! Vi började med att bada i äventyrsbadet, men vattnet var så himla kallt. Inte alls som Malawisjön eller Indiska oceanen. Jag trivdes bäst i bubbelpoolen och i ångbastun. Tillbaka på rummet fortsatte vi på bastutemat och då vi var nog ångade gjorde vi oss klara för middagen (jag lämnade dock bastun på med öppen dörr för att sprida lite Malawivärme i det Sverigekalla hotellrummet.
Vi hade lite lyx på rummet och det känns väldigt naturligt för mig numera att bära fat på huvudet


Hade lite problem med att komma åt det goda bara

Middagsbuffén var sjukt god, jag åt tills jag nästan stupade. Underhållningen var också bra och jag måste säga att Malawi har mycket att lära inom service och mat.
Micke!


Jag hade en klänning som en skräddare sydde upp i Malawi. Och så mobilen i högsta högg...



Efterrätten var också i bufféform. Gissa vilken tallrik som är min!





Ja, det var en bra dag det!
Denna dagen har varit mindre bra. När jag skulle njuta av den goda hotellfrukosten får jag migränkänningar. Jag som inte haft migrän på i alla fall fyra år. Tog en Ibumetin och det började lugna ner sig, men har ändå känt av det hela dagen. Vi tog en sväng förbi Boris som var med morsan på utställning. De var duktiga och tog sig till final.
Gillar inte hundutställningar, men Boris var söt.

(födelsedagsfirande nummer 1 hade jag på min födelsedag i Malawi och födelsedagsfirande nummer 2 hade jag på min första Sverigedag hemma hos mor och far)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }