SJ går inte att lite på inte

Igår kväll åkte Micke med tåget ner mot huvudstaden. Som alltid när han ska åka tåg är det försenat, denna gång med 1 timma och 20 minuter.

På tågstationen:
Micke: Man borde fan få åka gratis med SJ.
Moa: Man borde få betalat för att åka.
Micke (med kassörskaröst): Ja, så du ska till Stockholm? Då får du 500 kr.

Tänk vilken grej! Nu kommer han förmodligen få resan gratis ändå eftersom tåget var så pass försenat och det blir säkert ännu mer försenat efter resans gång.


Ska iväg till gympan strax innan 9 så nu laddar jag med keso, kvarg, mosad banan och blåbär. Ska vara tränare, men jag kör nog lite själv också. Vill ju inte att kroppen ska glömma hur man voltar.


Jo, men en till grej om SJ. För två dagar sedan fick jag en mobilbiljett för min resa tillbaka till Umeå efter julledigheten. Eftersom resan från Umeå blev inställd kollade jag avgångar på SJ:s sida och icke fanns min resa där. Ringde då till SJ och frågade om tåget var inställt och det var det. Men hur i hela världen kan de då skicka en biljett till mig? Jaja...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }