Buss, buss, buss, Hej vattenfall, buss, tåg, Hej Tanzania!

På lördag går vårt volontärkontrakt ut och dagen därpå åker jag, Julia och Susanna ut på äventyr. Jag har försökt rita vår resrutt, men den är långt ifrån exakt.

Vi startar i Malawi, Blantyre och åker norrut till huvudstaden, Lilongwe.
Därifrån åker vi till Zambias huvudstad Lusaka.
Från Lusaka fortsätter vi ner till Livingstone där Victoriafallen är.
Efter det att vi sett allt vatten blir det att resa tillbaka till Lusaka och en bit norrut där vi förhoppningsvis hoppar på ett tåg som tar oss till Dar Es Salaam (Tanzanias huvudstad).
I Tanzania har vi tre mål. Kilimanjaro, Ngorongoro och Zanzibar




Jag har dock inte ritat hemresan. Då blir det buss från Dar Es Salaam till Blantyre. I Blantyre ska vi stanna några dagar för att säga hejdå till alla innan vi åker till Sverige.


Det här betyder då att jag förmodligen inte kommer ha tillgång till internet under mars månad.
Bara så ni vet.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tanzanias huvudstad heter numera Dodoma. Förut var det Dar Es Salaam, men den har flyttats...

2011-02-24 @ 13:29:52
Postat av: Moa

Lustigt.. Måste ändra det sen i inlägget, men nu går det inte för internet är så långsamt.

2011-02-25 @ 07:37:55
URL: http://moapavift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }