Jag undrar hur renat kranvattnet som jag dricker är...

Igår gick jag förbi detta vattendrag... Snusk. Några förbipasserande sa det såg ut så på grund av kemikalier från en industri längre bort.

Ja, vad ska man göra?



I alla fall så lutar det nu mot att jag ska söka till miljöanalytiker till hösten. Det är bara det är utbildningen är i Kalmar... Där vill jag ju inte bo. Vilka hemska vintrar det måste vara.

Och så håller jag på att planera en Välkommen-hem-och-grattis-i-efterskott-till-mig-själv-fest i april. Så kul det ska bli att komma hem!

Kommentarer
Postat av: Zuna Baluna

Men den går ju på distans oxå. Då behöver man ju inte bo där hela vintern, eller?

2011-01-27 @ 19:26:31
Postat av: Erica

Det låter bra med en Välkommen-hem-och-grattis-i-efterskott-till-mig-själv-fest ;) Can't wait to see you!!!! :)

2011-01-27 @ 21:33:34
Postat av: Moa

Zuna Baluna: Jag vill absolut inte plugga på distans.. Vill ta del av det riktiga studentlivet. Så då väljer jag faktiskt de dåliga vintrarna.



Erica: Ja, visst låter det som en bra plan! :)

2011-01-28 @ 06:50:19
URL: http://moapavift.blogg.se/
Postat av: Zuna Baluna

Klokt, unga dam. Jag har tillbringat dåliga vintrar i Sthlm, Gbg, Oslo och Bodø. Lika viktig erfarenhet som kolhydratmat i Malawi. Och tänk, va´man uppskattar riktiga vintrar (och god mat) efteråt. Du har full support från mig. Dessutom har jag en god väninna med en söt hund i Kalmar. Du kan få låna dem!

2011-01-28 @ 22:26:20
Postat av: Ingrid

Det är ändå bara en kort period i ditt liv. Norrbotten och Älvsbyn finns nog kvar när du är klar. Det är nog en intressant utbildning.

2011-01-28 @ 22:58:40
Postat av: Micke

Gud vad jobbigt och tråkigt detta kommer bli... :(

2011-01-31 @ 00:17:36
Postat av: Joel

Angående miljöanalytiker i Kalmar så tycker jag att du ska jämföra utbildningsplanen mot miljö och hälsoskydd i Umeå. När jag tittade på kurserna tyckte jag inte att de skilde sig speciellt mycket åt. Tror att det mesta innehållet är det samma bara att det är olika namn på kurserna. Men det kan vara så att de har några intressantare kurser under det tredje året av utbildningen i Kalmar. Men ta och mejla Kalmars utbildningsplan till programansvarige i Umeå och ring sedan och fråga vad som är skillnaden mellan programmen.

2011-01-31 @ 11:41:05
Postat av: Moa

Micke: Yes, I know... :(



Joel: Bra du skriver! Det är bara lite dyrt för mig att ringa, men maila går ju bra :)

2011-01-31 @ 12:42:04
URL: http://moapavift.blogg.se/
Postat av: Anna G

Jag håller med både Erica och Ingrid.

Kramis

2011-01-31 @ 21:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }