How to save a life

När jag var i Malawi hörde jag en bra låt på MTV som jag lyssnat massor på för flera år sedan. Jag blev så nostalgis tills jag hörde att det var One Republic som sjöng den. Hmm, då var det ju inte rätt låt. Sen har jag grubblat och grunnat över det där, vem är det som sjunger min låt?

För någon vecka sedan såg jag ett klipp på youtube där jag hörde några fraser från min låt. Googlade och kom fram till att det var Newton Faulkner - Dream Catch Me. Fast det var ju fel, det var inte den jag var ute efter. Lyssnade på Dream Catch Me ganska mycket, men under en väldigt kort period.

Ringde till Micke och var näst intill förtvivlad att jag inte hittade det jag sökte. Försökte beskriva låten, men det är svårt då jag varken kom ihåg namn, melodi eller text. Kom bara ihåg att det är piano med i låten och att jag lyssnade på den kring 2007. Mickes förslag var Augustana - Boston, men den var det inte heller. Letade i alla falll upp den på youtube.

Think I'll start a new life
I think I'll start it over
Where no one knows my name

I think that I'm just tired
I think I need a new town
To leave this all behind
I think I need a sunrise
I'm tired of Sunset


Men, vad ser jag då i förslagslistan till vänster! Jo, min låt! The Fray - How to Save a Life. Jag blev så lycklig!
Fast sen kändes det lite som: Jaha, var det allt? Och så blev jag besviken. Trodde det skulle vara bättre än så efter flera månaders funderande.

Lyssnade också mycket på deras All at once, men jag hittade ingen bra youtube-film på den. Typiskt. Men lite braig text letade jag fram i alla fall:

And all at once the crowd begins to sing
Sometimes
We'd never know what's wrong without the pain
Sometimes the hardest thing and the right thing are the same


Men det var för några år sedan det där... Kul att minnas!


Kommentarer
Postat av: sannalitens.blogg.se

Svar: Okej :) Jag tror att sommaren kommer bli helt sjuuukt varm och skön! Tror inte du? :)

2011-05-12 @ 10:03:47
URL: http://sannalitens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }