Det löser sig...

Har suttit i skolan från 8.30 till kl 14 idag och det måste nog vara rekordlänge för mig. Vi har oftast föreläsning 10-12 och ibland 8-10 och 10-12.

Efter föreläsningarna cyklar jag alltid hem och tänker att jag ska plugga hemma istället för att sitta kvar i skolan som många andra gör. Det är bara det att tankarna aldrig blir till handling. Det slutar oftast med att jag tränar, handlar eller lagar mat istället.

Så jag har det ganska slapp tills helgen innan tentan. Då försöker jag plugga lite i alla fall. Det är lite skillnad jämfört med bästa grannen som är i skolan 8-17 nästan varje dag och då är det obligatorisk tid. Helt galet! Och vi båda pluggar 100 procent.


Imorse på skolan... Trött som en död tomte som blivit väckt


Imorgon är det dags för tenta och jag är inte alls så förberedd som jag borde vara. Jag hoppas det går ändå. Det brukar liksom lösa sig. Annars är det ju bara göra en omtenta, farligare än så blir det inte. Men jag måste medge att jag blivit lite nonchalant efter tentan i statistik. För den hade jag pluggat uruselt till och klarade den fast jag inte hade någon förståelse för det jag gjorde. Eftersom jag klarade den så tror jag liksom att ingenting är omöjligt och att jag kommer klara allt hädan efter.

Jag inser inte riktigt att jag måste plugga för att klara tentorna...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Klart du inser att du måste plugga, annars hade du inte skrivit om det. Bra att du ser din egen nonchalans. Då kan du ju göra något åt det.

2011-11-28 @ 18:38:31
Postat av: Micke

Kloka ord minnsan!

2011-11-28 @ 19:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }