Snabeldrake eller kvistar, det beror på vart i världen du är född

Ledig idag = städning, tvättning, pluggning, träning och försöka tigga mig till ett nytt cykeldäck.
Jag var faktiskt riktigt duktig och snabeldrakade rummet igår, men det är ändå massa stök som måste fixas undan.

Hos min familj i Malawi fanns ingen dammsugare utan där använde de en bunt kvistar att sopa golvet med. Det blev väl aldrig helt rent, men det värsta försvann i alla fall. Golven sopades och moppades varje dag faktiskt. Jag är så himla tacksam att jag har en dammsugare som jag kan använda. Och jag är grymt tacksam över att det finns tvättmaskiner och torkskåp jag kan använda. Tvätta för hand är sjukt tidskrävande och tröttsamt.


Nemi från MSN.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }