Statistik är intressant när andra gör uträkningarna

Statistiktentan är avklarad och den gick bättre än förväntat. Gränsen för godkänt var 12 poäng och om jag hade rättat min egen tenta hade jag gett mig 13 poäng. Så jag hoppas innerligt att den som rättar rättar lika snällt som jag gjorde.

Sen om den nu skulle bli en omtenta så skulle det väl egentligen vara bra för mig. För nu har jag räknat men inte förstått vad jag har räknat ut. Om jag pluggar mer och gör tentan igen kommer jag förmodligen få mer förståelse och bli mycket bättre. Men det skulle ju vara skönt att slippa...

Men det är inte slut på statistik. Såg nyss avsnittet av Skavlan på SVT Play då Hans Rosling var med. Han gör verkligen statistik intressant och roligt att lyssna på.

Han är grymt duktig så ta er tid att lyssna!





Det här var ju bara två kortisar. Det finns hur mycket som helst där ute på nätet! Sök på Youtube eller ännu bättre - kolla in på Gapminder eller TED.

Kommentarer
Postat av: Jackmariann

This is my first time visiting this site and I found it very informational as a whole. I am so delighted in finding your website!

2012-06-14 @ 08:22:15
URL: http://jackmariann.blog366.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }