Tentan smyger sig närmare och huvudvärken ligger och ruvar

Huvudvärk, mensvärk + muntlig redovisning i morgon, måste komplettera en rapport, tenta på måndag och så ligger jag minst tre långa kapitell efter.

Kul. Nä.

Men på tal om huvudvärk så träffade jag en läkare igår. Hon var duktig, men det finns ju liksom inget svar på varför jag har huvudvärk. Eftersom inget hittades när jag gjorde en magnetröntgen är det ju inget farligt som en tumör eller liknande. Det är ju i alla fall skönt att veta.

En ofarlig huvudvärk alltså. Ändå är den förjävlig. Eller jag skulle ju kunna ha mer ont än vad jag har, men huvuvärken förstör liksom min vardag (eller påverkar i alla fall). Det är inte optimalt att sitta med huvudvärk under föreläsningar, inte heller att sitta hemma och plugga och sen att träna med huvudvärk är ingen höjdare. Dessutom blir jag mer lättretlig och irriterad vilket oftast går ut över Micke och mamma.

I alla fulla fall skickades en remiss till nerulogen. Hoppas de vill ta emot mig bara. Hemma i Norrbotten fick jag också en remiss dit, men då ville de inte ta emot mig då jag hade för lite symptom. Jag håller mina tummar för Västerbottens landstings nu!

Om jag inte får komma dit är det slut på läkarbesök och jag får helt enkelt bara acceptera att ha ett värkande huvud varje dag vid 22 års ålder.

Kommentarer
Postat av: ★ W A Z U P ★

Skönt att det inte är något farligt, men låter ändå riktigt jäkla jobbigt... =/ hoppas du får en tid och det blir ordning på den!

2011-11-04 @ 12:30:13
URL: http://wazup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }