Yesu Yesu, it's part of life

Lite uppiggande musik nu innan jag ska ta tag i statistiken. Jag har sökt runt på Youtube efter musik som vi lyssnade på hemma hos familjen i Malawi. Vi såg mycket på musikvideor som de hade på DVD. Tyvärr kommer jag inte ihåg namn på varken artister eller låtar. För det mesta sjöngs det på chichewa så det är väldigt svårt att komma ihåg.

Här är i alla fall två låtar som är liknande de jag lyssnade på varje dag hemma hos familjen. Eller det var ju inte så att det var jag som slog igång musiken, utan det spelades alltid musik hemma hos mig och det var gospel som gällde. Inget jag saknar direkt... I andra videon finns det engelsk text så man kan hänga med på vad de sjunger.



Det är så här alla gospelmusikvideor ser ut. I alla fall alla jag såg och det var en del. Lite skillnad på musik videorna vi har här...

Däremot så har Dan Lu en bättre video. Bättre text också. Ja, allt är bättre med honom. Jag har postat den här förut, men nu kommer den igen!

Tyvärr är mycket av texten på chichewa så det kan vara svårt att förstå.

Iwe betyder you och chonde betyder please. Sedan brister tyvärr mina kunskaper...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }