Break fast or break slow

Så här kommer förmodligen min frukost se ut de närmaste tre åren. Världens godaste havregrynsgröt (som är gjord av fiberhavregryn, rågflingor, krossade linfrön och solroskärnor), mammas lingonsylt och mjölk.

Billigt och grymt mättande. En kopp te och ett kokt ägg till det så blir det den perfekta frukosten.

Skolan börjar kl 13 idag och slutar redan 15.45. Tänk om det skulle fortsätta så varje dag, härligt det skulle vara. Men direkt efter skolan idag blir det mottagning (nollning) så jag vet ju inte vilken tid jag kommer hem ikväll. Därför var jag sjukt smart nu på morgonen och lagade köttfärssås. Fast den där köttfärssåsen kan man nästan kalla vegetarisk. Det är minimalt med köttfärs, den består mest av morötter och olika slags bönor. Bra för min plånbok och bra för miljön.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }