Sista kvällen som nolla

Sitter hemma en fredagkväll som denna och smaskar på Rågfras. Rågfras var det bästa jag hade i skafferiet... Men jag ska inte klaga, bästa grannen bjöd på popcorn och sen så blev det en hel del tårta med klassen på sista nollningsgrejen.

Är sjukt trött efter FEM timmars sömn och nu ska jag plugga. Kul! Men jag ska inte göra något ansträngande för hjärnan, ska bara söka lite fakta som jag ska skriva ut. Fast allt går så långsamt då jag är segare än en pensionerad sengångare.


Nollningen idag var att vi skulle göra tårtor. Alla i laget hade ihopbundna händer med den som stog bredvid. I mitt lag var vi fyra personer och vi placerade oss tvåa. Allt skedde under tidspress, lagen snodde ingredienser av varandra och det var allmänt kaos.

Tårtan mitt lag gjorde.
Den består av mycket choklad och banan och blev faktiskt riktigt god


Den vinnande tårtan! Men den var inte alls lika god som den mitt lag gjorde


Det gick lite snabbt kanske.. Men god var den!


Marängbottenstårta


Detta lag blev utan grädde, men de satsade på dekoration och fjäsk istället...


Imorrn är det Insparkssittningen och då går vi från NOLLOR till ETTOR! Wooho!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }