Hem-hemma i påsk

På bussen hem till hem-hemma, där jag ska spendera påsken, fanns internet. Woho, tänkte jag! Men det var så sjukt förbaskat segt och försvann med jämna mellanrum och inte gick det att blogga inte.

Hade i alla fall med mig bästa mellanmålet/lunchen.

Keso med vinbär och jordgubbar. Och innan det hade jag stoppat i mig två kokta ägg och morötter. Mums!
 

På sista bussen:
Efter 10 minuter trycker en liten tjej på Stanna-knappen. Busschauffören stannar.
Lilla tjejen: Ursäkta, vilken busshållsplats är det här?
Chauffören: XXX
Lilla tjejen: Mhm.. Och så sitter hon kvar.
 
Detta upprepades cirka 5 gånger. Tillslut sa hon "Men när kommer Östermalm". (För er som inte vet så är det i stort sett då man är framme). Suck.
 
Varför frågade hon inte om Östermalm på en gång och varför frågade inte busschauffören vart hon skulle av?
 
 
Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }