Ingen kan hjälpa alla, men alla kan hjälpa någon

Mailade SOS Barnbyar för ett tag sedan. Hade sett att de har en barnby i Blantyre i Malawi, precis där jag höll till i sex månader. Det jag frågade var i alla fall om man kunde välja vilken barnby man blir fadder till, för jag skulle hemskt gärna vara fadder till just den byn.
 
Fick svar idag: 

Hej Moa,

Tack för ditt mail.

Ja det går bra att önska vart man vill bli fadder, och om det är byfadder du vill bli går det bra att bli fadder i Blantyre Malawi.

Vill du att jag anmäler dig så maila ditt namn, din adress och ditt personnummer till mig så ska jag hjälpa dig.

 

Så om ni vill bli fadder till en barnby, välj den! För nästa gång jag är där tänkte jag besöka den (om man får det). Önskar mig i alla fall att bli fadder i julklapp. Men samtidigt vill jag också stödja alla barnen på förskolan där jag jobbade... Det är så synd att jag inte kan hjälpa alla. Suck. 

 

Några av barnen på BAHASI där jag jobbade som volontär
 

För övrigt så visas sista avsnittet av SOS Uppdraget ikväll kl 21 på tv4.

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: sanna

<3 Åh, underbart! Tack för tipset om sos-barnbyar, det är sevärt.

2012-12-11 @ 08:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }