"Om din upplevelse av julafton förstörs av att du inte får se tre sekunder av gamla unkna stereotyper, ja, då kan du inte ha någon vidare bra upplevelse av julen överlag"

Det har ju varit extremt mycket prat om pepparkaksgubbar hit och Disneyfigurer dit senaste tiden på sociala medier. Därför tänkte jag fortsätta lite till... 
 
Ni kan ju lyssna på Damon Rasti här: 
Lyssna: "Att sluta förmedla denna vidriga bild får svenskar att känna sig kränkta"
Och så tycker jag att ni kan läsa den här texten: Tintin, pepparkaksgate och Disney - rena tomteverkstan. Därifrån har jag tagit citatet till rubriken. 
 
Avslutar med den här bilden som jag hittade på morsans facebook:

Kommentarer
Postat av: sanna

fantastisk insändare i Metro! måste bara sno den till fb och sprida budskapet!!!

2012-12-20 @ 11:03:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }