Utrota fattigdomen nu

Morsan och jag tittade nyss på Why Poverty på SVT Play, och ni måste bara se det. MÅSTE! Alltså det är helt sjukt hur det ser ut i världen... 

Det finns flera program men vi började med att se det första som heter Välkommen till världen. Vi fick följa några personer från Kambodja, Sierra Leone och USA. 

Bland annat den här 12-åriga pojken i Kambodja: 

 


Och här sitter jag med min Mac, åt oxfilé till middag, punschparfait till efterrätt och sitter nu och trycker i mig julgodis. Herregud, jag skäms ju. Förmodligen är jag dum i huvudet också som kan hålla på så här. 

Så snälla, titta på något av avsnitten åtminstone. Istället för att bara sitta och jäsa i soffan och slötitta på något som inte ens är bra. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }